Wednesday, April 8, 2015

KAPAN KAWIN

TAJUK : KAPAN KAWIN

BAHASA : INDONESIA

TERBITAN : LEGACY PICTURES

GENRE : Komedi / Romantis

PELAKUN UTAMA : Adinia Wirasati, Reza Rahadian, Feby Febiola, Adi Kurdi, Ivanka Suwandi, Firman Ferdiansyah, Ellis Alisha

PENGARAH : Ody C. Harahap

SINOPSIS : Dinda (Adina Wirasati) adalah seorang general manager di sebuah hotel bintang empat di Jakarta.  Meskipun sukses dalam pekerjaan, Dinda selalu tampak kurang oleh orang tuanya, kerana belum meningga hingga usianya sudah mencapai 33 tahun.  Oleh kerana terlalu tertekan oleh kedua orang tuanya, Dinda bercadang untuk mengaja Satrio (Reza Rahadian) ke Jogja sebagai pelakon upahan menjadi pasangan kekasihnya sekaligus untuk menghadiri acara ulang tahun perkahwinan orang tua Dinda. Satrio ternyata sangat sulit mengikuti sandiwara dan rencana Dinda.  Dan Ternyata Dinda juga terjebak denghan situasi yang pelik yang akhirnya membuat keadaan lebih kacau dan porak peranda.

KOMEN : Sebuah komedi romantis yang sangat menarik dengan jalan cerita yang penuh dengan dramatis serta lakonan pelakon utamanya iaitu Reza Rahadian dan Adinia Wirasati yang spontan dan berkualiti membuatkan filem ini wajib ditonton oleh semua peringkat masyarakat.

KATEGORI : "U" - Sesuai untuk semua peringkat umur.

DURASI : 1 Jam 30 Minit

TAYANG : 9 April 2015

PANGGUNG : The Empire Cineplex

TRAILER :

No comments:

Post a Comment