Wednesday, April 22, 2015

THE DUFF

TAJUK : THE DUFF

BAHASA : ENGLISH (U.S.A)

EDARAN : LIONS GATE

GENRE : Komedi

PELAKUN UTAMA : Mae Whitman, Robbie Amell, Bella Thorne, Bianca A. Santos, Skyler Samuels, Romany Malco, Chris Wylde, Allison Janney, Ken Jeong

PENGARAH : Ari Sandel

SINOPSIS : Bercerita tentang seorang penuntut kolej bernama Bianca (Mae Whitman) yang dunianya hancur ketika ia baru saja menjadi seorang mahasiswa. Bianca dijuluki sebagai 'The Duff' (Designated Ugly Fat Friend) agar membuatnya lebih cantik dan populer bersama teman-temannya, Jess (Skyler Samuels) dan Casey (Bianca A. Santos). Bersama Wesley (Robbie Amell) yang merupakan atlet di kampusnya, membantu Bianca menemukan kembali keberaniannya. Kini Bianca harus menemukan kepercayaan dirinya dan lepas dari status yang memalukan itu. Untuk itu, ia harus melawan kekejaman orang yang menyudutkan dirinya, Madison (Bella Thorne) dan mengingatkan semua orang bahwa jangan peduli apa yang mereka lihat atau lakukan.

KOMEN : Sebuah filem komedi anak muda yang bertemakan warna warni kehidupan sebagai seorang yang mempunyai kekurangan dalam kepercayaan diri kerana wajah dan fizik seseorang dibandingkan dengan mereka yang lebih menarik di sekolah.  Namun dalam filem ini akan ada babak-babak yang memberikan motivasi kepada penonton untuk lebih percaya diri dan mempunyai "self-esteem" yang tinggi agar berjaya dalam kehidupan ini.

KATEGORI : "PG" - Kanak-kanak di bawah umur 16 tahun wajib ditemani oleh Ibu-bapa atau penjaga dewasa.

DURASI : 1 Jam 41 Minit

TAYANG : 20 Februari 2015

PANGGUNG : The Empire Cineplex

TRAILER :

No comments:

Post a Comment