Thursday, March 5, 2015

CHAPPIE

TAJUK : CHAPPIE

EDARAN : BUENA VISTA INTERNATIONAL

GENRE : Action / Adventure / Sci-Fi

PELAKUN UTAMA : Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yolandi Visser, Jose Pablo Cantillo, Sigourney Weaver, Hugh Jackman

PENGARAH : Neill Blomkamp

SINOPSIS : Mengisahkan di masa hadapan di mana jenayah dironda oleh pasukan Droid polis. Namun sebahagian masyarakat tidak setuju dengan keadaan itu. Tambahan lagi apabila terjadi satu kejadian huru-hara apabila satu Droid polis dan dipasang data yang menyerupai otak manusia yang baru lahir, kelakuan robot itu seperti kanak-kanak lelaki yang baru belajar, dia menjadi robot pertama dengan keupayaan untuk berfikir dan mempunyai perasaan dan membuat keputusan untuk dirinya sendiri. Pihak penguasa menganggap kehadiran Chappie sebagai ancaman bagi mereka dan memerintahkan untuk pemusnahannya.

KOMEN : Sebuah filem "Science Fiction" yang menarik. Kali ini Huge Jackman melakonkan watak jahat berbanding Dev Patel sebagai scientist muda yang menciptakan perangkat istimewa yang boleh membuatkan sebuah Droid untuk mempunyai perasaan dan bertindak dengan fikirannya sendiri. Keseluruhannya filem ini wajib ditonton oleh semua golongan.

KATEGORI :   "U" - Sesuai untuk semua peringkat umur.

DURASI : 2 Jam

TAYANG : 6 Mac 2015

PANGGUNG : The Empire Cineplex

TRAILER :

No comments:

Post a Comment