Friday, February 13, 2015

INTO THE WOODS

TAJUK : INTO THE WOODS

KELUARAN : WALT DISNEY PICTURES & LUCAMAR PRODUCTIONS


GENRE : Musical & Performing Arts , Kids & Family


PELAKUN UTAMA : Meryl Streep, Emily Blunt, James Corden, Anna Kendrick, Chris Pine, Tracey Ullman, Christine Baranski, Johnny Depp


PENGARAH : Rob Marshall


PENULIS : Stephen Sondheim dan James Lapine

SINOPSIS : " Into The Woods " adalah sentuhan moden dari cerita-cerita dongeng yang saling berkait dalam plot cerita pilihan dan diolah agar menjadi sebuah cerita yang penuh dengan pertualangan yang menarik yang diambil dari watak-watak dongeng klasik seperti Cinderella (Anna Kendrick), Little Red Riding Hood (Lilla Crawford) , Jack dan Beanstalk (Daniel Huttlestone), dan Rapunzel (MacKenzie Mauzy). Film muzikal komedi ini berkesinambungan dengan cerita seorang tukang roti bersama dengan isterinya (James Corden & Emily Blunt) yang berhasrat untuk membina sebuah keluarga bahagia dan merancang untuk mendapatkan keturunan namun terpaksa berurusan dengan seorang ahli sihir (Meryl Streep) yang telah meletakkan sumpahan kepada mereka dan untuk memecahkan sumpahan tersebut mereka harus melakukan beberapa syarat.


KOMEN : Filem ini merupakan sebuah filem muzikal moden yang menarik dengan jalan cerita yang diatur dengan sempurna dan penonton akan terbuai dengan adanya karakter-karakter dari cerita-cerita dongen klasik seperti Cinderella, Jack And The Beanstalk, Liitle Red Riding Hood dan Rapunzel. Sesuai untuk ditonton oleh semua peringkat umur. WAJIB TONTON!


KATEGORI : "U" - Sesuai untuk semua peringkat umur.

DURASI : 2 Jam 5 Minit

PANGGUNG : The Empire Cinema

TRAILER :

No comments:

Post a Comment